Städ dag

                               Känner mej jäkligt pigg just nu!
Det är ganska ovanligt för att vara jag..           Sover ju så sjukt dåligt om jag ens somnar på kvällen..


---------------

Jag håller på att städa här hemma ch Pntus ville så klart hjälpa till.

Pontus: Mamma jag är stor kille så jag vill oxå hjälpa till och städa.
Jag: Ja men börja att städa på ditt rum då!!
P: Nee mamma nu är jag liten kille.
J: Jaha men städa inte ditt rum då men då får du inge lördags mys heller, bara så du vet..

Det gick en stund och jag hörde att han höll på inne på sitt rum, så kom han ut efter en stund.

P: Mamma nu är jag klar får jag en godis då.?
J: Ja men då ska vi gå in ch kolla först om du verkligen har städat (men jag hade ju mina aningar om att han hade gjort det)

Och det hade han så jag fyllde på hans gubbe med godisar. Kommer inte på vad det heter men de e sån där gubbe sm man hade när man man va liten så fyllde man den med små godisar sm man trycker ut under huvudet, jobbigt när man inte kommer på namnet men de kommer väl sen..
Då va hans dag gjord.. Hur glad som hellst och så satte han sej och klla på tabbisar igen..

---------

Nu ligger han och sover och jag kollar på en film för att bara ta det lugnt nu när han ändå vilar..
För det är väl fullt ös medvetslös sen när han vaknar iaf, vi skulle kanske behöva gå till affären..

Och jag ska fortsätta städa sen när han vaknat..

-------------

På måndag börjar min tyska men jag har inte fått böckerna än, lite surt..
Plus att jag börjar bli jäkla sur på CSN, har inte haft någe problem med dom innan, har ju faktis haft med dom att göra tre terminer innan denna börja men denna termin så ska dom krångla..
Istället för att dom säger vilka papper dom vill ha från början så när jag skickat in ett nytt så vill dom ha ett annat när dom fått in det dom ville ha innan. Så himla irreterande..

Ne nu kanske man faktis skulle väcka Ponta så han inte sover för länge. Så man kan börja dammsuga..

xoxo lollo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0