framtiden och nutid

Satt och prata med en 'mamma'kompis för en stund sen..
Och jag har kommit fram till att man ska nog njuta av denna tid då Pontus vaknar sj på morgonen för om bara några år så kommer man få dra upp han från sängen, Eric har ju radan börjat bli så och han är bara 8½år...

Har även funderat på hur han kanske kommer bli som tonåring, OMG är det enda jag kan säga..
Han är ju så himla lik mej oxå så vi hoppas på att det växer bort lite, och kanske får lite av Micke snart..
För jag och Micke är ju igentligen varandras motsattser, han är mycke lugnare och tänker innan han gör nått och jag är inte alls så och ännu värre va det för några år sen, HAHA jag va på väg att skriva när jag va yngre men va tusan är ju bara 24år så det låter bara konstigt som om jag skulle vara 50år..

-------------

Idag när jag lämna lilla monstret på dagis så som vanligt kom flera av han kompisar ut i hallen och alla ropa 'Pontus har kommit'... Helt underbara ungar N och A kommer alltid fram till mej och visar vilka kläder dom har på sej dom e så söta i rosa, idag visa även L va han hade på sej och va stolt över sin fotbolls tröja så det sluta med att fyra ungar stog i hallen och kolla på varandras kläder och bubbla om dom och ville vissa mej, Ponta va så stolt med sin 'blixten' tröja.

Igår när jag hämta så va det frökenA som stängde och hon sa att Pontus är så charmig och att dom saknar han på lilla sidan, jag kan bara säga att vi saknar lilla sidan.. (men men)

-------------


Nu ska jag plugga plugga plugga (pluggar hemma idag)
För i helgen är det styrelse jobb som gäller..

Och på måndag ska jag och Micke börja våran itrim grej, mitt största problem är ju med colan hur jag ska klara mej utan den, några säger att de e ju bara att sluta dricka cola men jag är cola beroende jag är lika beroende att få i mej den som jag är beroende med snusen..
Men denna vecka har jag trappat ner inför måndag så det inte ska komma som en chock i kroppen, men jobbigt när jag inte ens får dricka kaffe första veckorna.. Panik om man börjar bita på naglarna igen bara för det.. Får bara inte hända..

Nee nu ska jag ta en snus och en stor kopp kaffe och sätta mej och plugga lite tyska..

xoxo lollo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0