livets fråger..

Min vecka som börja så jäkla bra, hur kunde den vända innan det ens blev onsdag?!
När jag tappar gnistan sådär, jag vet helt ärligt inte hur jag sk hitta tillbaka då..
Jag försöker tänka positivt och på dom saker som MrsA sagt att jag ska tänka på.. men det funkar inte, men jag försöker ju, det borde ju betyda nått eller hur..

Ponta är sjuk, börjar tidigt i år tycker jag.. dunder förkyld och idag hade han feber oxå.
Nu har jag lovat han att handla glass så vi håller på att göra oss i ordning för att gå till affären, han får ha sin pj' på sej och sätter på han en tröjja så kanske det går fort iaf, ska göra några pajer oxå och lägga i frysen och jag ska göra lite mer vitkåls gryta så jag har..

Jag fick ige mail av MrsA denna vecka utan hon gav mej ett fråge formulär hon ville jag skulle fylla i och tänka på, det va hur lätta fråger som hellst men igentligen inte, för att säga en sak och känna en sak är två olika saker, man måste vara ärlig mot sej sj, du kanske är ärlig i stunden men betyder det att du verkligen känner så hela tiden?!

några av frågerna va;

Vilken är din favorit film?
Vilken är din favorit bok?
Vilken är din favorit låt?
Vilken är din favorit färg?

Vad får dej att le?
Vad får dej att gråta?
Vad får dej att skratta?
Vad får dej att må bra?
Vad får dej att må dåligt?
Vad får dej att somna på kvällen?
Vad får dej att vakna på morgonen?
Vad får dej att gå upp ur sängen?
Vad får dej att gå ut ur lägenheten?

ni kanske tycker att det är världen enklaste fråger men när man analyserar en fråga så änkel om och om igen så kan världens simplaste fråga bli hur svår och stor som hellst, jag tycker inte att MrsA alltid är rättvis eller kör snälla spel men hon får mej verkligen att tänka och det är väl egentligen meningen..

Men så tänker man efter om dom är så svåra för mej att svara på om mej sj, är å egentligen nån som känner mej så himla bra så dom kan svara på dessa fråger??

Nu mot affären med ponta wish me luck ;)

xoxo lollo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0