Kyrkan, städdag och många tankar

Ny duschad, slänger mej på sängen och slår på nån braig film, fortfarande åker tankarna omkring om tanten igår i kyrkan som sa att jag såg ut som 40år, men iof hon tyckte att Jess kunde inte vara över 20år för hon inte har barn :Dhaha
Aa men jag känner mej som 40år vissa dagar, men denna tant va helt mysko i övrigt oxå..
Tror verkligen jag har hittat en kyrka som jag verkligen gillar och verkligen hittat hem i.. Sorry de är inte VH-kyrkan..
Dom är ganska stela och väldigt strikta, nästan sövande att lyssna ibland..
Men i den nya kyrkan de va lite roligt igår oxå för prästen som va hon va ny så hon hade som en egen liten fan-club längst framme som tog kort och sånt på henne (tror dock det va hennes familj)
Känner verkligen att det är mina nya plats jag kan samla energi och orka med veckan och en av dom få stunder jag är utan micke och ungarna.. när ungarna blir större får dom välja själva om dom vill med, men inget jag kommer tvinga dom till.. Men just nu är det min grej..

Städhelgen då, skulle hålla på fyra dagar med Micken hemma.
Dag 1 så åkte jag med Ida till IKEA för att handla en gardinskena och lite små saker så hela dan bara försvann, man kan verkligen fördriva tid på IKEA ;)
Dag 2 fick vi desto mer gjort blev klar med vårat sovrum och Micken blev nästan klar med köket, jag slängde två säckar kläder och jag grina så mycke så jag knappt såg vad jag slängde ;) haha..
Dag 3 Jag blev nästan helt klar med v.rummet bara lite små saker kvar (Micken va med ungarna i jordbro för Eric hade handbolls match)
Dag 4 Jag va i kyrkan nästan hela fm och när jag kom hem så satte jag ihop gardinskenan (det va mer jobb än man kunde tänka sej, tror inte de e tänkt att man ska göra sj, och vi har sjukt högt i tak fick jag reda på när jag stog på trappstegen, höjder är inte min grej), sen strök jag gardinger, nåla dom som ska sys upp och nåla tyget som ska sättas upp i den nya gardinskenan, detta tog nästan resten av dagen, hann dock vila lite i mellan.

Men nu har jag lila gardiner i alla rum förutom ungarnas ;) Micken älskar oxå lila han vet bara inte om det än ;)

Men det är hallen och toalettena kvar nu och lite små plock i alla rum, ungarnas rum ska bara dammas och dammsugas så är dom klara..

Har lyssnatpå mycke musik och sett många filmer denna helg och kört mycke andningsövningar.

Nu blir det att kolla nån bra film och köra lite till, min plan är att bli klar innan onsdag, får se hur det går, för vi behöver åka till SRV och slänga saker oxå.. Blir en hel del faktis..

xoxo lollo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0